Disse handelsbetingelser finder anvendelse ved køb på www.orkideenblomsterlivsstil.dk som udbydes af:
Orkideen Greve ApS
Greve Midtby Center 8F
2670 Greve
CVR: 36549084
Mail: info@orkideenblomsterlivsstil.dk
Tlf: 43 60 07 37
Orkideen Greve ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, JCB og Mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. danske kroner og er inkl. moms.
Orkideen Greve ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
’BLOMSTER’, ’SPECIALITETER’, ’VELVÆRE’ KAN SENDES MED PERSONLIGT BUD.
Ved ordrer der omfattes af levering med personligt bud (personlig levering fra butik/værksted til modtagerens dør) gælder følgende:
Levering finder sted alle hverdage inklusiv lørdage. Der leveres på udvalgte helligdage.
For at se områder vi leverer i tjek [LINK LEVERING] hvor der gælder forskellige deadlines for bestilling afhængig af området.
Ved levering i vores nærområder, skal bestilling være givet senest kl. 13.00 for at imødekomme levering på samme dag. I andre områder vi leverer i, skal bestilling været givet dagen før inden kl. 16.00 for at kunne garantere levering den næstkommende hverdag eller lørdag. I områder vi ikke leverer i fra egen butik/værksted, formidles ordren videre til en samarbejdspartner under deres brand. Såfremt der bestilles til et område udenfor vores eget leveringsområde, kan visse specialiteter og velværeprodukter ej indgå i ordren!
Hvis modtageren ikke er hjemme, placeres din blomsterhilsen eller gavekurv foran modtagerens dør, medmindre dette tydeligt frasiges ved bestillingen, hvor dette kan angives som en kommentar ved check-ud.
Levering med personligt bud koster 75 DKK, og denne type levering kan benyttes ved levering indenfor vores kategorier indenfor blomster, specialiteter og velvære.
Ved ekstreme vejrsituationer herunder snestorm, isslag og lignende, kan leveringer med personligt bud indstilles, og da vil leveringen finde sted ved førstkommende lejlighed.
TIDSPUNKT
Der kan ikke garanteres levering på bestemte tidspunkter af dagen. Undtagelsesvist vil alle ordrer der er bestilt til begravelse være garanteret leveret i rimelig tid inden ceremoniens start.
Andre blomsterhilsener som ikke vedrører begravelse, bestræbes leveret i tidsrummet 09.00-20.00. Ved højtider kan dette tidsrum udvides om nødvendigt.
Bestilles der udbringninger til erhvervsadresser, er det vigtigt at dette angives tydeligt ved at angive firmaets navn og notere relevante oplysninger i feltet for særlige bemærkninger ved check-ud. Når dette er angivet, vil levering finde sted mellem 09.00-16.00.
’VELVÆRE’, ’SPECIALITETER’ OG ’BOLIG’ KAN SENDES MED GLS.
Ved ordrer der omfattes af levering som pakke med GLS og tilsvarende gælder følgende:
Der leveres med GLS til enten pakkeshop, privat adresse eller erhvervsadresse. Leveringstiden er 1-7 dage afhængig af varens tilgængelighed.
For køb op til og med 499 kr., der leveres til pakkeshop: 39 kr.
For køb på 500 eller derover, der leveres til pakkeshop: GRATIS
For køb op til og med 499, der leveres til privat/erhverv: 59 kr.
For køb på 500 eller derover, der leveres til privat/erhverv: GRATIS
For køb af møbler og større objekter: 300-500 kr.
Møbler leveres kun til privat eller erhverv, og kun til kantstenen.
Alle ordrer: Afhentning i butik i Greve er gratis! Kan afhentes når mail er modtaget, at varen er pakket og klar til afhentning.
Reklamationsretten vil afhænge af typen af vare der er blevet købt.
BLOMSTER
Orkideen Greve ApS garanterer, at din blomsterhilsen er frisk ved modtagelsen, at den leveres på den korrekte dag, og at blomsterværdien svarer til det bestilte. Eventuelle reklamationer bedes rettes til:
Orkideen Greve ApS
Greve Midtby Center 8F
2670 Greve
Tlf: 43 60 07 37
Mail: info@orkideenblomsterlivsstil.dk
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter at du har opdaget fejlen. Fristen kan være betinget af varens holdbarhed, så det anbefales at der reklameres hurtigst muligt og gerne senest første hverdag efter leveringsdagen. Vurdering vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed. Der gøres opmærksom på, at købelovens mangelregler kan finde anvendelse på købet.
ANDRE VAREKØB
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i varen, og gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af et produkt. Der skal foretages reklamation indenfor rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Orkideen Greve ApS vil dække returomkostninger ved reklamation i et rimeligt omfang. Du bedes rette henvendelse inden du sender varen. Henvendelse og reklamationer kan ske til nedenstående:
Orkideen Blomster og Livsstil
Greve Midtby Center 8F
2670 Greve
Telefon: 43 60 07 37
E-mail: info@orkideenblomsterlivsstil.dk
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine returomkostninger i et rimeligt omfang, og du bedes fremsende kvittering for fragtomkostninger, så vi ved forudgående aftale kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvis der er aftalt refusion på fragtomkostninger eller en vare, bedes du fremsende bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Der er som udgangspunkt ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering af unikke og håndlavede produkter, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, jf. Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 1 jf. § 7, stk. 2, nr. 1. Dog tilbyder vi hos Orkideen Blomster og Livsstil at du kan fortryde din blomsterbestilling helt frem til den sidste hverdag kl. 16.00 før leveringsdagen ved at ringe på tlf 43600737. Denne fortrydelsesret gælder dog ikke større ordrer eller specialindkøbte ordrer, og såfremt det vurderes at der er, kan denne fortrydelsesret fraviges.
Jf. ovenstående reference til Forbrugeraftaleloven, ydes der ingen fortrydelsesret på levnedsmidler og varer der indgår i husholdningens løbende forbrug. Der ydes ej heller returret på forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager, ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Der gives 14 dages fuld returret på andre varekøb foretaget på vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostningerne ved fortrydelse af et køb, skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet til e-mail: info@orkideenblomsterlivsstil.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Hvis du fortryder dit køb, skal varen sendes til:
Orkideen Blomster & Livsstil
Greve Midtby Center 8F
2670 Greve
Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker pr. efterkrav.
Fortrydelse kan også ske ved at give tydelig besked om dette, og derefter kan den afleveres personligt på ovenstående adresse.
VARENS STAND
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
RETURNERING
Ved returnering er du selv ansvarlig for, at varen er beskyttet forsvarligt. Som forbruger bærer du risikoen for varen, fra tidspunktet for varens levering.
Hvis din ordre ikke bliver afhentet i pakkeshoppen, og varen dermed returneres til os, fratrækkes der et beløb til at afdække returomkostningerne som du er ansvarlig for at dække.
Husk at vedlægge en kopi af fakturaen ved returnering af en vare.
Ønsker du at foretage en klage over et køb via vores webshop, kan der sendes en klage til:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus:
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mailadresse: info@orkideenblomsterlivsstil.dk.